Martinovy vlaky-010-Praha-Česká Třebová
Název
Martinovy vlaky-010-Praha-Česká Třebová
Popis
Vítám vás na trati,která patří mezi naše nejstarší trati.Vlaky v nejrůznějších podobách se tu prohánějí již od roku 1845.Za více než jeden a půl století neztratila tato dráha nic ze svého postavení mezi českými železnicemi.
Je také jednou z prvních železnic,jejichž stavbu si habsburská monarchie předsevzala-Severní státní dráha,což byla trať z Vídně přes Prahu do Podmokel (dnešního Děčína).Je vlastně pokračováním tenkrát již existující trati z Vídně do Olomouce.Stavební dozor nad tratí z Pardubic do Prahy,prováděné podnikatelstvím bratří Kleinů a firmou Adalberta Lanny,měl vrchní inženýr Jan Perner.Tento skoro třicetiletý chlapec obětoval železnici svůj mladý život,když se při návratu z inspekční cesty dne 9.září 1845 vyklonil z vlaku a srazil jej sloup stojící u portálu tehdejšího choceňského tunelu.
Úkolem Pernera a jeho druhů byla výstavba 105km dlouhé trati:kromě jiného..klást válcované kolejnice,upevňované železnými klíny do dubových pražců,stavět mosty,většinou dřevěné,ale i kamenné krasavce.Budovat nádraží s kolejištěmi a podle projektů architekta Antona Jünglinga staniční budovy.
Jednu typicky hystorickou nádražní budovu vřetně trochu mladších semaforů si můžete prohlédnout na fotografiích.
Období
Statistiky
- 9 fotek
- 0 se líbí
Fototechnika
Canon PowerShot A720 ISNastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.